73 kommentaari

L
lugeja  /   20:17, 7. okt 2018
See uus tee tehti nii kitsas, et teepeenar praktiliselt puudub. Jalakäijal ja jalgratturil pole kusagil ruumi, ainult sõiduteel.
A
Autol on tuled  /   15:06, 7. okt 2018
ees ja taga. Mina jalakäijana ju näen neid ja püüan kõrvale hoida tee pealt. Või kuis? On siis helkur või mitte, auto on igal juhul NÄHTAV!
L
Loodame   /   12:02, 7. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
Suitsiidmõrtsukat  /   12:40, 7. okt 2018
enam trellide taha ei panda!
L
loodame  /   12:43, 7. okt 2018
et ei lähe. teadmata õnnetuse põhjuseid pole sul kedagi õigus anonüümselt sõimata mõrtsukaks!
  /   16:45, 7. okt 2018
nii see selles lehes kombeks - laima ja tembelda ...
V
voblaa  /   11:16, 7. okt 2018
Õnnetus õnnetuseks. Ma näen igapäevaselt kuidas 60+ juhid sõidavad., Eilegi oleks üks mulle parklas sisse tagurdanud. Ja sain sõimata, et auto oli täpselt joonte vahele pargitud. Sessuhtes, et kõik teised märkasid seda tädi teepeal aga see tädi kes otsa sõitis ei märganud. Helkur helkuriks. Kui reageerimis kiirus on 0 ja silmanägemine on kehva, siis rooli ei tasuks nagu istuda. Sügav kaastunne hukkunu perele.
  /   11:32, 7. okt 2018
Mida kaagutad siin kui kana?
S
sss  /   11:48, 7. okt 2018
Vaatan, et palju vanureid on unlike pannud :D
T
to sss  /   13:57, 7. okt 2018
ah et kohe vaatad? Selgeltnägija oled või?
S
sss  /   14:57, 7. okt 2018
sinu ema olen
M
MÖÖÖÖÖRTSUKAS MÖÖÖÖRTSUKAS MÖÖÖÖÖRTSUKAS  /   12:03, 7. okt 2018
VANGI
O
oi  /   12:46, 7. okt 2018
missugune tore otsustaja siia on tekkinud, sa vaata et sul endal elus nii ei lähe
  /   16:46, 7. okt 2018
läheb õige kiiresti
1
12:03  /   20:52, 7. okt 2018
Seewaldisse huII r ö ö k ij a! ;)
K
kord maija   /   09:53, 7. okt 2018
See on see pensipäev,muidu koperdavad ümber maja ja aiamaa vahet,korra kuus koperdavad teepeal,tuleb koolitust teha nagu autopensionärideleOn olemas igasugu seltse,näiteks on olemas külaseltsid,enamus mutte ja taate istuvad seal koos ei ole raske konstaablil seal lobitööd teha,miks sellise mõtte peale peab tulema tavakodanik aga mitte konstaabel.
  /   14:00, 7. okt 2018
60 aastane inimene ei ole veel pensionär, et teaksid. koolita iseennast.
M
minu tuttavad  /   09:51, 7. okt 2018
võttavad kõik peale. kui igas inimeses mõrtsukat näha siis sõitkegi silmad pungis nagu öökullid.
M
mörtsukas jälle nutiplutitas roolis  /   09:26, 7. okt 2018
jah
V
Võib olla  /   10:08, 7. okt 2018
tegeles sellega hoopis jalakäia.
Ä
Ära soni palun  /   12:03, 7. okt 2018
eks
1
12:03  /   20:52, 7. okt 2018
Endaga räägid?
  /   08:28, 7. okt 2018
Probleemi tuum seisnebki selles, et mõlemad naisterahvad liikusid üksi. Oleks nad liikunud seltskonnas, siis keegi ikka oleks märganud kokkupõrke ohtu. Nii ma arvan.
  /   08:58, 7. okt 2018
kamoon me ei hakka arendama siin mingit saudi-araabia stiilis suhtumist, et uksik naine ise on enda hadade pohjuseks
M
MMM  /   07:25, 7. okt 2018
Ma olen küll vist,,vanaaja ,,inimene aga tahaksin ikka küsida,kuidas vanasti sai tee ääres liigelda,siis helkureid polnud .Ka siis olid autod,olid inimesed,kes teeäätes kõndisid ja ometigi edagi alla ei aetud.Kõik said liikuda,olgu see jalgrattur või jalakäia lapsega.Mis siis nüüd teisiti on?Aga jah,ise küsin-ise vastan,teisiti on seadused hulljulged autojuhid,kes teedel kihutavad.Milleks on siis autol tuled?nu ärge tulge siia ütlema,et kui on,,pime,,väljas,siis ei näe,kes tee ääres jalutavad,nu tule taevas appi-see juht vaja kohe liiklusest eemaldada,mille kuradima pärast on tal autol ees tuled,kui ta nendega ka kaugemale ei näe,isegi oma nina ette mitte.Politsei on hakannud agaralt neid juhte toetama ja otsides süüdlast mujalt-tavaliselt on neid süüdlasi kaks,inimene,kes kõndis tee ääres ja see pisike helkur,keda ei kinnitatud oma hõlma külge.Kui palju on juhtunud õnnetusi ka helkuritega,jalgratturitega,kes on ennast vägagi nähtavale teedel toonud-aga ei midagi,ikka saavad surma,miks siis,oli neil helkurid ja rattuiritel kõik nähtaval kohal??Ei,see on ikka kinni meie liikluskultuuris ja jopakatest politseinikutest,kes otsivad süüdlasi mujalt.Roolipättidele on see asi nii hästi selgeks tehtud juba-et sõitku ta kuidas tahab aga süüdi jääb ikka keegi teine,väike,habras helkur!!Jõudu politseile,las kaavakad ikka kihutavad edasi.
N
Nojh  /   13:59, 7. okt 2018
Äkki tol ajal polnud kiirused nii suured? Või oled sa mõelnud põhjust miks helkureid nõudma hakati? Äkki sellepärast, et teid kergem märgata oleks ning liiklemine ohutum oleks? See kuidas asjad vanasti toimisid ei ole tõestus, et miski töötas ning on okei ka edaspidi nii teha. Vanasti tarvitati elavhõbedat ravina ka.
  /   14:01, 7. okt 2018
no vaevalt see naine nüüd roolipätt on.
S
Siku  /   09:07, 11. okt 2018
Liiklus oli kordades hõredam, kiirused palju väiksemad ja vastutulevate autode tuled ei pimestanud - lambid olid teistsugused. Teepeenrad olid palju laiemad oli piisavalt ruumi, et ei peaks sõiduteel kõndima.
P
Pimeduses  /   07:24, 7. okt 2018
peaks sõidukiirus olema vastav nähtavusele. Näiteks majade vahel 40km/t, suurim kiirus üldse 60km/t. Täiskiirus tohiks olla vaid piiratud teel. Kuid meil on raha tähtsam kui inimelu.
G
GG  /   08:06, 7. okt 2018
Et kaotaks autod ja sõidaks hobustega. Ja ronge pole vaja ja lennukeid. Kukuvad ju alla lenukid, rongid põrkavad kokku, inimesed hukkuvad.
Inimelust on kahju, autost ka kahju, aga veel rohkem on kahju AUTOJUHIST, tema peab edasi sõitma teadmisega et tema osalusega avariis suri INIMENE.
Ei ole vaja maailma tagasi pöörata, sõidutee pole pimedas, helkurita kulgejale turvaline!
T
teadmiseks  /   10:45, 7. okt 2018
inimelu maksab rohkem kui miski auto või lennuk, sest inimest uuesti ellu ei ärata aga auto saad uuesti ellu äratada.
E
ega  /   12:49, 7. okt 2018
lennuk ilma reisijateta alla kukku, ei ärata ka neid siis enam ellu
J
jälle see   /   06:49, 7. okt 2018
kainuse ja juhiloa jutt. et kui oleks joobes ja ilma juhiloata, siis oleks ju kohe süüdi inimese tapmises.. mis sest, et see kõndis öösel keset teed ja ilma helkurita...
I
ikka ikka  /   09:45, 7. okt 2018
ja puudu jäi turvavöö, kummide olemasolu ja veel nipet näpet. meil võiks ka olla rohkem valgustatud teid. kohe turvalisem.
I
isegi  /   10:36, 7. okt 2018
tänavatel kustutatakse ööseks valgustuse.
:
:P  /   10:49, 7. okt 2018
Vbl näppis telefoni?
E
etem  /   02:39, 7. okt 2018
Tegelikult tuleks öisel/pimedal ajal keelata erasõidukite liiklus. Lubatud oleksid ainult operatiivsõidukid.
O
on ikka arusaam...  /   09:05, 7. okt 2018
...etsiis öösel(vöi pimedal ajakl) vöivad jalakäijad kambaga kaperdada autoteedel????
  /   09:56, 7. okt 2018
jep. ja ka loomad.
A
a  /   10:10, 7. okt 2018
tegelikult oled peast veitsa loge.
V
Veel ETEM  /   10:12, 7. okt 2018
Keelaks pimeduse saabudes jalgsi kulgemist, kuna jalakäiatel pole ees valgeid , küljepeal kollaseid ja taga punaseid tulesi, ega helkureid. Seega on nad liikluses nähtamatud. Seega pärast päikeseloojangut ja kuni koiduni jalakäiatele kehtestada komandandi tunni. ;)
B
bussijuht  /   10:38, 7. okt 2018
aga kuidas ma siis peale tööd koju saaks, või ei saagi, jään bussi külmetama ja hommikul alustan kohe uut tööpäeva?
  /   15:52, 7. okt 2018
ha-ha-haa!
K
kaks  /   00:57, 7. okt 2018
endal on mul autojuhina olnud kaks väga hirmutavat juhtumit.
esimene oli nii, et pimedas tuli vastu lai lumesahk. hoidsin nii tee serva kui võimalik, kui ootamatult oli seal ka täiesti tumedates riietes jalakäija. ei saa siiani aru, mismoodi ma talle otsa ei sõitnud, aga õnneks ei sõitnud.
teine juhtum oli selline, et pimedas ja sirgel teelõigul hakkasin aeglasemalt liikuvast sõidukist tegema möödasõitu. olin vastassuunas, kui ootamatult oli minu ees mulle vastu sõitev jalgratas - mitte ühtegi tuld, helkurit, mitte midagi ei olnud näha. ja jälle kuidagi läks nii, et siiski ei sõitnud talle otsa. kuidas, ei oska seletada, lihtsalt puhas vedamine. aga ehmatus oli väga suur, nagu maa alt oleks tekkinud.
jalakäijad ja ratturid krt, kandke pimedal ajal helkureid ja tulesid!
M
Mina märkasid nii  /   10:17, 7. okt 2018
kümmekond aastat tagasi vastutulevate autode tulede säras, teeserval pedaaIitava tontpimeda jalgratturi tänu sellele , et rikkusin eeskirja ja kasutasin udutulesi, need teatavasti valgustavad jube hästi just teeserva. Seega jõudsin veits rohkem vasakule võtta ja ka kiirust väiksemaks saada. (Alguses oli seitsekümne alas ka seitsmekümnene kiirus peal).
S
Siku  /   09:04, 11. okt 2018
Udutuled valgutavad küll teeserva kuid pimestavad vastassuunas liiklejat rohkem kui suunatud esituled.
S
Sass40  /   00:34, 7. okt 2018
Just täpselt. Valdav enamus kommenteerijatest ei adu seda, mis täpselt toimub pimedal ajal liikudes sõidukiga, aga on ilgelt targad arvamus avaldamast sõidukijuhi pihta.
M
mitte  /   00:28, 7. okt 2018
pimedal ajal sõidutee läheduses või suisa teel liikuvate jalakäijate märkamise kordi raskemaks, vaid vahel suisa võimatuks, sest vastu tulevate autode tuled on ikka nii räigelt paigast ära kuis vähegi saab.
T
T  /   09:34, 7. okt 2018
Tuled peaksid kõik paigas olema sest ülevaatusel seda kontrollitakse.
  /   00:24, 7. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
sd  /   08:36, 7. okt 2018
Tegelikult praegu Eesti rahva arv ei lange (kuigi see võib olla lühiajaline stabiilsus). Venemaal langeb, miinus 700 inimest päevas.
R
rahvas  /   10:51, 7. okt 2018
Ole rahulik, vene okupatsiooni ajal oli hullem
S
Sass40  /   00:00, 7. okt 2018
Tegeliku põhjuse selgitab ikka välja uurimine, mitte kommentaarjumis sappi pritsivate inimeste arvamus, kus autojuht alati süüdi on.
E
ei tea?  /   10:41, 7. okt 2018
mind huvitaks sellisel juhul, kas talle tulid vastu sõidukid, kui kaugtuledega sõita, siis peaks nägema, aga kuidas selle uurimine tuvastaks?
S
Sass40  /   23:53, 6. okt 2018
Kes teab mis lükke see jalakäija tegi, niisama siin autojuhti süüdistada on ka nõme. Ps. Eelmine kommentaar ei läinud läbi, ehk see läheb.
R
Rahaline kokkuhoid  /   23:43, 6. okt 2018
Riigil jälle kergem - üks pensionär vähem.
J
ja mida oled sina teinud  /   05:52, 7. okt 2018
pensionifondi heaks?
  /   09:12, 7. okt 2018
Kes ütles, et pensionifondid on head?
S
Sass40  /   23:33, 6. okt 2018
Viimasele kommenteeriale. Oled ikka sellise ilmaga ise sõitnud, et targutad? Kõike võib juhtuda, inimene näiteks mustas riietuses ja kurat teb mis lukke ta seal maanteel tegi. Mõtle ka enne laiemalt, kui siin klähvima hakkad ,et autjuht alati süüdi.
  /   23:06, 6. okt 2018
pimedas,vihmas ja libedas aga ikka sajaga,mitte vähemaga,kuue-seitsmekümnega.
J
Jah,  /   00:39, 7. okt 2018
jumala eest!
T
turist  /   22:58, 6. okt 2018
Kas on nii kuradi raske vanainimesi aidata ning neid auto peale võtta?
V
Vb  /   23:38, 6. okt 2018
Pime oli, kas pimedas saab aru kes on kes ja kui vana eriti kui nendest mööda sõidad suht suure kiirusega? Pealegist on see komme üldse väga nõme, kus kohe kukute süüdi mõistma seda, kelle ainuke viga oli võõra mitte peale võtmine. Olete ka üldse kaalunud võimalust, et äkki tal polnud vaba kohti?
K
kas  /   10:43, 7. okt 2018
peale otsasõitu?
I
ID-ioodlikud surmad.  /   22:18, 6. okt 2018
juht ei valinud pimedal ajal õiget sõidukiirust ning näppis mobla.
J
Juht pole   /   22:22, 6. okt 2018
Süüdi selles, et jalakäijal helkurit polnud. Kalakäija jalutas ka liiga tee peale ning samal ajal üritas hääletada vastas suunast tulevaid autosid.
M
Mari  /   21:47, 6. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
J
J  /   21:27, 6. okt 2018
Jalakäija liikus rapla poole ja hääletas.. Helkurit polnud aga mina nägin seda tumedat kogu küll ennem ja jõudsin hoo maha võtta. Ise liikusin rapla ja arvatavasti on kahjuks sama inimene keda nägin ja keda nägid nii mõnedki enne ja peale mind.
V
V  /   21:29, 6. okt 2018
Vähemalt ta lehvitas tee ääres kätega. Arvan et püüdis hääletada.
Q
qq  /   22:00, 6. okt 2018
Olen mitu korda olnud olukorras, kus mingi hääletaja on lausa teele välja jooksnud, et hääletada.
T
tt  /   22:51, 6. okt 2018
Peale ei saanud võtta? Kui ikka ohtlik hääletaja, viinud inimene kuhu vaja ja selgitanud, et sedasi ohtlik.
K
K  /   23:18, 6. okt 2018
Kas sina oleksid võtnud? Kõik olete valmis targutama pärast. Kas te peatute iga inimese peale kes hääletab, arusaamast esialgu mis tume kogu su ees on vms ja ligidal mööda sõites näed et inimene. Seda võite kõikidele juhtidele öelda kes kõik enne mind temast mööda sõitsid ja pagan teab kus ta enda teekonda alustas.
T
to J  /   23:29, 6. okt 2018
Kas nii raske oli peatuda ja inimene peale võtta?
  /   00:43, 7. okt 2018
Mina, üksi sõitev naisterahvas, küll ei julge öösel kedagi peale võtta. Ja pimedas ei jõua isegi nii kiiresti reageerida, et jõuaks õigel ajal peatuda. Valgeski on raske hinnata, kas hääletaja mõjub turvaliselt.
(
(öösel) hääletaja  /   23:17, 7. okt 2018
alati on võimalus ümber pöörata ja tagasi sõita või lühem vahemaa puhul lihtsalt tagurdada. ja kohe ei pea ju ust avama. võib akna veidi alla lasta ja uurida, mis mureks.
mind üllatavad alati tuimalt mööda sõitjad. kui meedias annetusi kogutakse, annavad paljud raha. aga et kellelegi paar minutit aega kinkida ja ta edasi aidata, seda ei tehta. hetkel oleks peale korjaja kinkinud elu.
A
Aidata jh  /   17:09, 8. okt 2018
Aitama peab ikka omast vabast tahtest. Mitte nõudma, et sind peale võetakse. Sul pole mingit õigust selle auto peale saada ja punkt. Tõsi, praegusel juhul oleks elu kinkinud kuid samas peab jalakäija ka oma turvalisuse eest vastutama ja hoolt kandma. Helkur külge ja taskulambiga käima, et ise ka näeks kus käid. Teid paneb või imestama kes tuimalt mööda panevad? Mind ei pane. Kõik ei soovigi oma privaatsesse ruumi võõraid ligi lasta. Kas te jooksete igakord appi, kui näete et kellegil kukkub midagi maha või aitate maksta kellegi arve pidevalt kinni kui neil natuke puudu jääb? Ei, sest te olete nagu iga teine inimene. Aitate siis kui endal tuju on. Teil ei ole kahjuks õigust nõuda abi. Teil on õigus paluda abi ja loota, et keegi tuleb ning aitab.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis