69 kommentaari

S
Soovitan  /   11:05, 10. okt 2018
piimatootjatel 2 aasta aasta jooksul taudi Levitajatel silm peal hoida.Ohustatud on Eesti kapitalil tootjad.
  /   22:52, 6. okt 2018
kas see tähendab seda et need kanad tulevad ringiga meile tagasi miks sellis jama korraldatakse -arusmatu
M
maamiis Võromaalt  /   10:49, 6. okt 2018
Kes järgmisena kuulub hävitamisele, seltsimehed ametnikud?
K
Kahtlane  /   09:19, 6. okt 2018
Kas tõesti on odavam kanakari Poola saata kui Eestis neile veidi gaasi anda ja Väike-Maarjasse saata? Või kanad ei hinga gaasi ning ükski tapamaja Eestis sulelisi ei tapa?
U
Uss  /   15:30, 5. okt 2018
Eesti Vabariigi Valitsus on selle nimi.
Hukatakse Poolas lähiajal.
E
Eestist  /   15:07, 5. okt 2018
on nn "vabaduse" ajal lahkunud teistesse riikidesse kokku vist juba paarsada tuhat eestlast. Lisaks sellele on "vabaduse" ajal ebaloomuliku negatiivse iibe tõttu sada tuhat eestlast lahkunud olematusse.
Kui meie kunagiselt presidendilt selle kohta oleks küsitud, oleks see arvatavasti vastanud: "Mina ei tea, et meil mingi õnnetus oleks juhtunud"!
Tragöödiast rääkimata.
  /   11:47, 5. okt 2018
Saavad veel terve tee koos kasutada.
  /   11:48, 5. okt 2018
...kasutada.
  /   15:34, 5. okt 2018
... kaagutada
L
liar.  /   11:43, 5. okt 2018
Arvatavasti on konkurendi kõrvaldamine. Kahju, kui on selline poliitika. Meie maapoes olid täna munad üle 2 euro.
A
Aitäh teavitamast  /   15:35, 5. okt 2018
Lätist tulles haaran kanamune ka ühes. Siin veel 89 senti.
A
arvatavasti  /   16:35, 5. okt 2018
nii see salmonella tuleb
O
oli märgata  /   17:06, 5. okt 2018
juba mõnda aega,et midagi on toimumas,selles "muna maailmas"Suvel munahinnad nii kõrged.See ikka selline kunstlik värk.Sigadega oli sama kamm.Kui katk alles hakkas sisse imbuma,siis minister Keit ei lubanud metssigu hävitama hakata.Mul on see väga hästi meeles.See s...a kokkukeeramine,mis tehti oli ju baltiriikide parim.Teised tapsid natuke ,me enamuse kodusigu.Nüüd siis kanad.
D
Džonn  /   11:28, 5. okt 2018
Äkki ei ole vaja ikka õnnetuid sulelisi kohe hukata, las loomakaitsjad võtavad omale koju lemmikuteks, igaüks viis kuni kümme tuhat tükki?
K
Kanaaju  /   11:20, 5. okt 2018
Jääme oodama korralike mune ja kanapraade, broilerikintsusi, kanatiibasi, kanamaksasi Poolast! Kasvatatud ja toodetud Poolas.
T
tibu  /   11:11, 5. okt 2018
nojah... ikka see suurtootmine... aga hajutage tootmine väiksemateks üksusteks ja sellega hajutate ka riske...
N
nalja teed või?  /   17:10, 5. okt 2018
Meil EI TASU VÄIKETOOTMINE ÄRA.Meie oleme kolhoosiga harjunud.Lääne Saksamaal on pisikesed tootmistalud,sõnnik käib lauda taha hunnikusse.No seal on külad sellised nagu meil Pärnu linn.Meiereid kodus,toodetakse vähe ja kodutalus poekene,kust käib müük.Piimanõud sellised,nagu meil vanastu olid 25 ja 40 liitrised.Kuivavad muide aiateibas.Pole seal euronõudeid ega 5 kraanikaussi.Elavad ja mängivad pilli ja löövad tantsu.Aga meil on laulaurahvas ja euronõuded!
I
isegi mune tuleb hakata Soomest tooma  /   11:02, 5. okt 2018
on odavamad ja puhtad
R
reegel on  /   11:24, 5. okt 2018
kui vähegi võimalik, siis toit tooda ise. Salmonella bakter on looduses üsna laialt levinud, et siit vastuolu, et farm kunagi pihta ei saa ja samas kui saad pihta, siis firmale morbiidsed tagajärjed a mis maksab ühe elujõulise põllumajandusfirma firma tegemine? Huvitaks, kuidas oleks sarnase olukorra likvideerimine kulgenud näiteks Soomes, USA`s, Inglismaal?
V
vist  /   12:15, 5. okt 2018
Soomes paneb riik õla alla ja USA`s loeti mõni aeg tagasi salmonellat rohkem perenaise probleemiks, et kui töövõtted valed, siis ongi perel jama majas. Aga kuidas täpselt lood, peab veel vaatama.
H
Huvitav  /   10:53, 5. okt 2018
Kas ümbertöödeldud kanaliha ja munade toodang tuleb Eestisse tagasi importkaubana ja sellevõrra kõrgema hinnaga? Kasum missugune või, kuidas ümbertöödeldud kaup liigub?
K
Kanalas  /   11:22, 5. okt 2018
Jäämes oodamas korralikes munes jas kanapraades, broilerikintsusis, kanatiibasis, kanamaksasis Poolast! Kasvatatuds ja toodetuds Poolas. Lätis, Leedus!
M
Me  /   09:20, 5. okt 2018
Ei tea kas inimesed kaa kuumtöödeldakse kui tuleb puhang. Kas kanu ei saa kuidagi ravida? Imelik küll kui lihtsalt suudetakse loomi hävitada. Ja kõike seda raha pärast. Jube
K
kusjuures  /   11:08, 5. okt 2018
hävitatakse terved kanad, igaks juhuks.Natatunud oli vaid väike osa munadest.
T
tom  /   09:19, 5. okt 2018
Mees ajab absurdset jama! Esiteks peab kogenud tootja selliseks löögiks valmis olema. See on kõige labasem ja hullem risk.
Teiseks - no mida hala - "mürgimärk peal" - halloo??? Eesti tarbijaist 90% ostab hinda ja neil on märgist täiesti suva! Muna on muna. Olgu see Senegalist, Lätist või Poolast, peaasi, et odav.
Kolmandaks. Milleks vassida? Raudselt tehti ka kordusanalüüsid ning kogu kanalat ei hukata niisama, ilma põhjuseta.
H
hukatakse  /   11:09, 5. okt 2018
nii haiged kui ka terved linnud, ehkki haigeid oli vaid osa
U
uudisest lugesime, et   /   11:20, 5. okt 2018
võivad olla salmonellaga nakatatud ja korduproov oli puhas. Aga meil ei osata muud kui põllumajandust hävitada ja kõik loomad-linnud tappa, nii terved kui haiged.
Ja siis imestame, et miks eestlane ei taha hakata ettevõtjaks ja miks minnakse minema ja riigikaitselisest kaitsetahtest ja strateegilisest oma toidu tootmisest pole mõtet unistadagi.
S
sõna sekka  /   13:05, 5. okt 2018
Mõte on Sul üllas , aga kuidas kavatsed paktikas seda tervete loomade-lindude eristamist korraldada ?
M
Mimi  /   09:12, 5. okt 2018
See on eriti kurb uudis. Ainukesed õrrekanade munad, mis olid mõistliku hinnaga müügis - L suurus oli 1.35, samas kui järgmised on juba 1.80. Nüüd tuleb mul ka puurimunade juurde tagasi minna, sest 2 € eest mune osta on liig mis liig.
K
Kole suurliit  /   08:54, 5. okt 2018
Kas ikka mõistate mis toimub. Ühe gripipisiku leidmisel süstitakse läbi kümned miljonid. Ühe Salmonelloosipisiku leidmisel hävitatakse koheselt 200 000lindu. Järgmise sammuna leitakse kindlasti, et kogu paha on pärit kodukanadest ja kästakse need hukata. Sigadega on massihävitus juba toimunud. Kulla hooliv roheliste kamp ja teised loomaõiguslased, kus te nüüd olete.
K
kanapidaja  /   08:52, 5. okt 2018
Eks need eesti ametnikud ongi sellised et hävitame oma ära siis saab teiste majandust turgutada see käib igal alal nii
T
Tõsi  /   08:55, 5. okt 2018
Nii see on.
I
iff  /   08:31, 5. okt 2018
Siis võiks ju hiigelkanafarmid ära keelata ja munatoodanguga võiks tegelda vaid väikesed asjaarmastajad. Kana ja paljud teised on siiski samasugsed elusolendid. Nüüd veterinaar või terviseamet lasi piltlikult öeldes ühe kanafarmi ribadeks ja tagajärjeks vägev holokaust - 200 000 kana viiakse surma.
H
Holokaust  /   11:24, 5. okt 2018
Hitler tegutseb jälle!
K
Konkurendi tellimus  /   08:10, 5. okt 2018
ja ametnikud on tänuväärt tööriistad ! Aga mis saab inimestest ?
J
jan  /   07:51, 5. okt 2018
Mina ostan kanamune venemaalt 30 tükki pakis ja hinnaks 1.50 eur :)
.
...  /   07:45, 5. okt 2018
Ikka Läti, Leedu ja Poola kanamunad pidid viletsad ja kahtlased olema :) Tegelikkuses on Eesti põllumees nendest mahatehtud naabritest oma tehnoloogilises arengus pikalt maha jäänud. Eesti, looma, linnuiliha ja muu põllu- maamajandus nende riikide kõrval olematu.
N
No nii  /   15:30, 5. okt 2018
Jälle põhjus Lätti minna. Saan sealt 89-99 sendi eest karbitäie naaberriikide kanade munetud mune, siin juba pea kaheeurosed "ülekullatud" munad müügil.
P
Palgad  /   17:02, 5. okt 2018
pidid samuti poolas viletsad olema . " Poola keskmine aastapalk oli 2017 aastal 25 921 dollarit võrreldes naabri Saksamaa 46 389 dollariga, selgub OECD andmetest. )
Aga meil Eestis ?? Hinnad on kallimad kui poolas ja eestlase töötasu alla igasugu arvestust.
H
HeH  /   07:33, 5. okt 2018
kui see ei ole konkurendi kõrvaldamine, siis...
Kordusproov ju näitas, et mingit salmonelloosi ei ole. Ometigi lähevad kanad "hukkamisele Poola" ja munad "ümbertöötlemisele, mille käigus salmonelloos hävitatakse."
Justnimelt - ümbertöötlemisele, mitte hävitamisele....
S
selline siis ongi majandustõus  /   07:09, 5. okt 2018
eesti moodi! Lausa kanad tõstab lendu ja ikka väljamaa poole.
I
Irf  /   07:09, 5. okt 2018
Ja siin on yks põhjus, miks yhe gigantse munela asemel tasub ehitada mitu väiksemat. See hajutab riske, et mõne taudi puhkedes tuleb uksed kinni panna ja pankrotistuda, sest kõik linnud-loomad läevad teise ilma.
E
Elu  /   07:02, 5. okt 2018
seeski ei usu, et kõik 200 tuhat kana on salmonid. Samuti näitab selline juht, et parem mitu väikest kui üks hiiglama pirakas kanala.
Kui ühel riigikogulasel on nohu, kas siis ka ülejäänud 100 viiakse tapale?
S
sedapsi  /   06:55, 5. okt 2018
hind juba tõusis talumees müüb nüüd 1,75 karp täitsa õue kanad, munad head
Q
Q  /   06:29, 5. okt 2018
Hea meetod konkurendi kõrvale tõrjumiseks
K
Karro  /   00:49, 5. okt 2018
Keegi peaks seda kontrollimis asutust uurima, nendel pole mingit kontrolli mis jama seal kokku keerataksa, kuskilt ühelt munalt saadi “pakter” ja nüüd käib selline nõiajaht.Ennem kui asi purki pannakse,peaks tuhandeid teste tegema, nüüd rikuti firma maine ühe musta munapärast
kuupeale need kanad, neid saab uued osta aga inimesed jälle tööta.
J
Just  /   15:33, 5. okt 2018
Mis neil ametnikel muud teha kui mune sügada ja arvutit vahtida. Unustavad vahepeal isegi kätepesu ära, tormavad kohe kui käsk antakse oma essuste kätega proove võtma.
J
Juuli  /   00:33, 5. okt 2018
Vähemalt lähevad Poola tapamajja, mitte ei hukata niisama. Ega munakana ei munegi üle aasta, ikka läheb tapamajja lõpuks.
J
Juulile  /   08:43, 5. okt 2018
Munakanad munevad heade söötmis- ja pidamistingimuste korral kuni 10 aastat. Llinnukasvatuses peetakse kanu 5-6 aastat keskmiselt.
J
JR  /   10:57, 5. okt 2018
Praeguses masstootmises munevad kanad 13 kuud. Munema hakkavad 4 kuuselt. Nii et alla pooletest aasta ja läheb terve laudatäis hukkamisele. Just, hukkamisele, sest ükski lihatööstus ei võta neid tühjakspigistatud olevusi lihaks vastu.
N
Nonii  /   00:16, 5. okt 2018
Seakasvatus untsus, sel talvel läheb loomakasvatus, linnukasvatusega hakati ka pihta.
Pmt oleme ca 7 aasta pärast teistest nii sõltuvad, et sõda ka pole vaja- oleme nii ehk teisiti alla andnud.
:
:)  /   01:24, 5. okt 2018
Jah, kes see tänapäeval ikka omale toitu ise kasvatab.
N
Nipitiri  /   23:14, 4. okt 2018
Ja nii kergelt hävitatakse kanakasvandus, sead olid mõne aasta eest... Kus on nyyd loomakaitsjad
E
eksole  /   23:12, 4. okt 2018
selliseid puurides peetavate kanade mune ei osta ma ammu. parem ongi, et need uksed kinni. kahju ainult, et kanad nii hukka peavad saama
V
Vahur  /   23:07, 4. okt 2018
Ja kahe nädala pärast selgub, et vupsi... analüüs eksis ja mingit salmonellat polnudki!!! Kuidas nende seagrippi analüüsidega Saaremaal ikka oli???
M
Ma ei saa aru  /   08:52, 5. okt 2018
Kas te tahaksite, et vaikitakse maha ja las need salmonelloosi munad olla lettidel ja pärast on inimesed on haiged? Tulenevalt seadusest testitakse kanu regulaarselt. Kui on haiguspuhang, siis järgitakse protokolli, mis on mõeldud haiguse leviku vältimiseks. Muidu levib see ka teistesse farmidesse.
Omanikule, tunnen kaasa, et nii läks. Kuid see on üks selle äri riskidest. See, et suured poed ütlesid lepingud üles, ei ole kellegi teise süü. Ma otseselt ei saa aru, miks nad üles ütlesid, aga see pole VTA süü. Nende ülesanne on tagada Eesti kodanike ohutus ja reageerida haigupuhangule!
M
Ma saan küll aru  /   15:20, 5. okt 2018
Üks agar euroametnik sõi enne kanala külastamist toorest veisepihvi ja nii see salmonella tema sõrmekestelt proovi sisse supsaski...
K
Kasumi nimel kolhoose rajanud  /   22:51, 4. okt 2018
panevad varem või hiljem oma uksed kinni. Põhjuse leiab alati.
Ü
Üks konkurent kadus  /   22:31, 4. okt 2018
See eest tuleb Võru külje alla Baltikumi suurim kanala.
A
Arne  /   22:26, 4. okt 2018
Ehitanud 4 50-e tuhandelist farmi eri kohtades!
.
..   /   22:24, 4. okt 2018
Ei kõla mõistlikult! Kindlasti on ka paremaid võimalusi, et kanad säästa. Salmonella on ravitav.
T
Tarbija   /   22:17, 4. okt 2018
Köikse paremad munad olid neil...Nüüd eiteagi,missuguseid ostma hakata...
N
name  /   22:15, 4. okt 2018
Poolas munevad edasi ja varsti saame jälle häid mune osta :D
J
Juku  /   22:56, 4. okt 2018
Poolas lähevad kanad aurutuskambrist läbi ja siis salmonella bakter hävib
J
Jah,  /   07:47, 5. okt 2018
Poola põllumajandus ja kogu tööstus on tõesti tasemel, selles pole kahtluski, oma silmaga nähtud.
S
suuremastaabilised  /   21:59, 4. okt 2018
oma toidulaua hävitajad katastroofid vaid mõne viimase aastaga? Isegi nn nõukogude ajal hoiti, suudeti toidualauaga seonduv toimimas hoida. Suu-sõrataud oli, aga tuldi toime, salmonellapuhangudki, mitte aga sellise tapatalguga. Väikesed mõne loomaga majapidamised olid väga tavalised, ka linnades kasvatati põrsastest jõulupraad, tibudest munejad kanad või prisked broilerid. Täna ei tea-mäleta varsti enam keegi, kuidas toit kasvab, olgu põllul või laudas. Ja nii see sõltumatus kellegi huvide-diilide nimel kaob. Kellele munatootmine siis nüüd jääb, vanale Linnuvabrikule kaasajastatud nime all või Läti sarnasele suurtootjale, või oli hinnaks Lõuna-Eestisse plaanitav uus suurtootmine... Sigade katk, veiste toidunappus, kanade masshukkamine. Paljuvõitu haigusi, millest veterinaarmeditsiin millegipärast jagu ei saa. Toidu hindadega manipuleerimise võimalikkus vahendeid valimata? Katuserahade külvamise ajal...
T
to suuremastaaabilised..  /   11:15, 5. okt 2018
aga võibolla ongi siin kellegi kuri käsi mängus..mis viga suurtootmisse midagi sellist sokutada, mis...ja tervel firmal ongi "krõska"...
R
random  /   21:57, 4. okt 2018
Konkurendid töös.
H
huvitav  /   11:50, 5. okt 2018
kuna artiklit ei saa lugeda, siis-
mis ettevõttega tegu on, kes pankrotti läks?

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis