72 kommentaari

Ü
üks   /   07:18, 4. okt 2018
tean et taat põlvamaal leiti siiski kadumiskoha ja peilitud asukoha vahelises sektoris.
N
niisama  /   18:50, 3. okt 2018
Kui nüüd fantaseerida ja lugu oleks niimoodi olnud, et papi oleks teinud kõne ( kui avastas, et ta eksinud on), et mingis kaubakuuris on kohver paukuva kraamiga. Huvitav oleks oletada, kas tal poole tunni (või ehk tunni) pärast sõitnuks soojas kuudis linna poole.
K
kandon  /   15:18, 3. okt 2018
naljakas mulje on jäänud, et mingi nolgist kanepimüüja peilitakse välja 1 m täpsusega, aga olukord, kus on inimese elu ohus ja vaja on täpset asukohta, siis räägitakse, et ei ole võimalik ja kui on võimalik, siis mõõteviga on 100 ja enam meetrit. tipptase ja eesti tahab olla tehnoloogiavallas esirinnas vist?
N
noaga  /   06:30, 4. okt 2018
teksti ka lugesid? seal seletatigi ju et metsa aladel pole nii tihedalt mobiilimaste ja positsioneerimine ebatapsem.
.
....  /   14:50, 3. okt 2018
selles vanuses inimene hakkas metsas käima aegadel, mil kõigil ei olnud veel traaditelefonigi. Nii et ainult telefonis ei ole asi. Kaugelt eemalt soojast toast arvuti tagant on hea targutada, kohapeal võib seis hoopis teine olla. Vanainimene võib ju helistada, kuid ei pruugi enam olla adekvaatne räägitava osas, insuldid tekivad hetkega, ka oluliselt noorematelgi. Kui inimene on ise teinud kõik selleks, et teda tumedalt taustalt tumedates riietes keegi ei näeks, siis on isegi "ajujahina" metsas liikuvatel raske kedagi üles leida.
  /   14:14, 3. okt 2018
ok. kas gps on sees või mitte. kas nelja telefoni kõne jooksul ei suudetud mehele öelda või õpetada, kuidas gps sisse lülitada? väga imelik jutt.
meil on inimesega side, me teame, et on metsas ja me ei saa teda aidata. väga kurb lugu.
Ä
ätt.  /   14:41, 3. okt 2018
Järjekordne näide kuidas meie super digiriik pole võimeline isegi hädasolijat positsioneerima ja see lastakse lihtsalt surra.Saamatus,lohakus jne.kuubis ! Kus on see tiiger kelle seljas Euroopasse ratsutati ? Tänaseks pole enam tiigrinahkagi olemas.
P
penskar perifeeriast  /   17:58, 3. okt 2018
Mul on 14 aastat vana nuppudega NOKIA, arvan, et ega selle järgi küll enam mind metsast ei leiaks. Helistada ta kõlbab, sõnumid, meelespea ja muud mul seni vaja pole ja nutika ostmiseks raha lihtsalt üle ei jää.
S
super digiriik  /   19:06, 4. okt 2018
ei saanud jah hädasolija saabastega ühendust. ammu juba iga paari vasakul saapal gps sisse ehitatud. muidugi vanakesed kardavad jälitamist ja lõikavad saatja jalatsist välja. siis ei suuda riik midagi. järjekordne näide, kuidas irisemiseks pole vaja põhjust. piisab rumalusest.
K
Kätlin...  /   14:10, 3. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
Q
Qwert  /   13:51, 3. okt 2018
Paljud küsivad, et miks vanurid lähevad metsa marjule, seenile. Nad on lihtsalt juba nõukogude ajast harjunud ise kõiki tegema, sealhulgas ka varuma talveks hoidiseid. See on neil veres, kuigi ehk ei peaks juba enam minema, kuid mis teha kui neil on see hasart.
K
kk  /   13:47, 3. okt 2018
See on nii loll jutt, et...
Siin on lihtsalt kellegi tegemata töö või ükskõiksus. Juba 90-datel suutis politsei telefone väga täpselt positsioneerida ja isegi siis kui tel. oli välja lülitatud. Siis pidid telefonilt aku tagant võtma kui ei tahtnud et sind leitakse.
  /   14:15, 3. okt 2018
jah. ka operaatori kaudu saab positsioneerida. aga nh, vabandame vabandame.
M
Mute  /   12:55, 3. okt 2018
Muidugi koerajuht oleks vöinud ekraanil olevat nuppu vajutada kus saab enda mikrofoni välja lülitada ja nönda poleks saanud koera haukumist läbi telefoni kuulda. Parimal juhul oleks kuulnud haukumist läbi eksinud taadu telefoni millest oleks saanud järeldada et ollakse ligidal. Aga noh polnud koerajuht piisavalt pädev. Oskab samamoodi vaid köne vastu ja ära panna niikui taadu.
M
Metsas  /   12:04, 3. okt 2018
ongi ilusam surra, kui haiglas
J
Jaapanis  /   15:13, 3. okt 2018
pidi mindama mägedesse surema.
1
15.13-le  /   15:37, 4. okt 2018
ei, no ärge te Munamäele küll surema tulge - meil omalgi ruumi vähe!
A
alle aa  /   11:27, 3. okt 2018
Tehke sealt samast kohast uus test ja asi selge kaua seda tehnilist jama aetakse,siis võib päris mitu tarka sellise vale eest lahti lasta ja vastutusele võtta,tegemist on ikkagi surmaga,miks politsei ei sekku ja ei uuri miks ei positsioneeritud.
Tehke sealt kohe uus kõne ja asi ants.
  /   11:05, 3. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
L
lugeja  /   11:17, 3. okt 2018
Eakad võivad väga põikpäised olla ja mitte kedagi kuulata. Ja inimesele on omane mõelda, et temaga midagi halba ei juhtu (ära ei eksi). Et on ju küllalt metsas käidud.Just meestele on omane selline mõtlemine.
T
Teeline  /   20:51, 3. okt 2018
Ma ei ole küll veel nii vana, aga eks sa tule ja proovi mind keelata.
I
Imelik  /   10:49, 3. okt 2018
Arvestades sellega, et hädasolijal oli nutitelefon ja täppispositsioneermiseks avab nutiseadme rakendus ise asukohateenuse ja asukoht kuvatakse häirekeskuses kasutusel olevale kaardile automaatselt. //AML-süsteem kasutab nutitelefoni GPSi, wifi või mobiilsidemasti asukohaandmeid ning tekstisõnumi edastamist. Kui inimene helistab hädaabinumbrile 112, käivitab nutitelefon
asukohateenused ja edastab helistaja asukohaandmed automaatselt tekstisõnumiga Häirekeskusele. Helistaja asukoht kuvatakse hädaabikõnega samaaegselt päästekorraldaja kaardil. Süsteem on nutitelefonis olemas ning inimene ei pea seda ise alla laadima// https://jarvateataja.postimees.ee/4403731/hairekeskuse-voimekus-abivajajate-tapsel-positsioneerimise...
Imelikul kombel kommenteeris Häirekeskus oma tehnoloogilist lahendust teistmoodi
W
Wow   /   10:33, 3. okt 2018
Ei teadnudku , et Eestis on sellised kõrged mäed, Alpid . Uskumatu . Inimene helistab 4 x ja keegi appi ei lahe!! Kas signaalrakette polnud, ehk oleks härraseid siiski nainud
K
Kusjuures  /   10:42, 3. okt 2018
on Alpide suusakuurortides hea levi nii mäe peal kui oru põhjas. Õppige, IT-i mehed!
L
L.Ammas  /   10:49, 3. okt 2018
levi sõltub ikka mastide tihedusest või hoones sees repiiterite tihedusest.
S
saad sa Wow aru  /   11:33, 3. okt 2018
meil on kaitsekulutused 2% eelarvest. signaalrakett on hindamatu kulu. koera klähv on pool-muidu-ilma -eest... läks mõni sardell maksma. NB. meitel kaduma läinud rakett maksis 300 000 juuropit. ja seda ilma GPS-ita. koos sellega oleks 300 020. arva ära miks rakettidel pole jälitusseadet ja pensionäre pole otstarvekas otsida...
N
no mida juttu  /   14:52, 3. okt 2018
Mindi ju appi ja viimane kõne oli koerajuhiga ja ka hiljem telefon veel kutsus, aga vana ei võtnud vastu. Metsas näed raketti siis, kui kõrvaloleja laseb.
T
Teeline  /   20:54, 3. okt 2018
Mis puutuvad siia mäed. Mul on mastini ca 3 km. Öösel võin tuled palja silmaga üle lugeda, aga levi ei ole.
A
Aulemb  /   22:05, 3. okt 2018
Järelikult on see vale mast
M
Mimi  /   10:15, 3. okt 2018
"Asukoha täpset positsioneerimist mõjutab tihtipeale keskkond, kas on seal mäed või mets. - Noh, kui ta on metsa eksinud, siis on seal kindlasti mets. Põllu peal või maanteel on keerulisem ära eksida. Pole teie palkjukiidetud positsioneerimisest midagi kasu.
K
kolla  /   10:13, 3. okt 2018
Tegelikult ajavad võmmid ikka jama.Kui on vaja kedagi pealt kuulata siis nende tehnikaga on see võimalik isegi siis kui telefonilt on aku eemaldatud ja nüüd jahuvad mingist välja lülitamisest,ega see papi ei tormanud ju metsas ringi 180 km. tunnis.
S
süsimust iroonia  /   10:37, 3. okt 2018
mässi enda telefon fooliumisse ja mitte keegi ei suuda seda positsioneerida!
K
kolla  /   11:45, 3. okt 2018
Vanasti rehti tinapaberit mis ka tõesti signaale varjestas aga tänapäevase fooliumiga võid oma võmbat mähkida,et rohkem pooletoobiseid ei sünniks.
I
iconoclast  /   10:51, 3. okt 2018
:D Kui telefonil pole akut enam siis ei saa keegi sind pealt kuulata, kui pole energiat millega infot saata raadisagedusel siis lihtsalt ei suuda seda ükski vägi saata mastini.
Ärme nüüd mütoloogiat ka levita :D
K
Krt  /   10:04, 3. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
vot nüüd ütlesid  /   10:35, 3. okt 2018
kas surnukuuris peaks surma ootama. tahab ja läheb ja eksib ja sureb metsas.. nimi on sul Krt.. ja juttu alustad sõnaga - Jumal... sina vist ootad oma otsa põrgu ja paradiisi vahel. kuidas joppab.
T
to:lugeja  /   11:44, 3. okt 2018
vat oled 80... et vana ja metsa ei lähe.. elu läheb.. oled 100 ja siis mõtled, et mida kurjamit ma pole 20 aastat metsas käinud.
L
lugeja  /   12:20, 3. okt 2018
No tark inimene võtab kaasa abivahendid äraeksimise puhuks (laetud mobiil, tikud, soojad vihmakindlad riided, jook). Ja informeerib ka teisi oma minekust. Ja vanainimesel pole ikka soovitav ÜKSINDA metsa minna. Tema jõuvarud (tervis) on piiratumad kui nooremal inimesel.
M
maalt ja obesega  /   13:46, 3. okt 2018
Kes see tikke võtab kui kõige kindlam on välgumihkel.
M
maalt ja obesega  /   09:59, 3. okt 2018
Vastavad instantsid võivad öelda mida tahes, kuid kunagi suure suuga välja kuulutatud, et kõiki hädanumbrile helistanuid positsioneeritakse raudselt, ei toimi. Raha, ja mitte väike, pandi vist ka siis huugama, aga tulemust ei ole.
I
imestaja  /   09:34, 3. okt 2018
Mina leian, et politsei, päästjate saamatus. Ka ei kaasata õigel ajal vabatahtlikke Kadunud inimeste grupist. Anatoly puhul pakkusid nad ise kolmandal päeval abi, aga siis oli juba hilja
O
oho  /   09:14, 3. okt 2018
Vana inmese elu on raske! Talv on ees! Metsa ei tohi kaija! Pins on vaike! poes hinnad kasvavad! Ela ja naudi!!!
L
lahendus on  /   09:49, 3. okt 2018
See lahendus maksab ca 30 euri, on imepisike, peab ööpäeva vastu ja töötab ilma jälgitava objekti poolse tegevuseta. Ing keeles GSM GPS tracking device, saab iga hetk kontrollida kui kaugel metsas, naabermajas jne laps, pruut, naine või vanur on
Ö
ööpäevas  /   10:50, 3. okt 2018
30 euri, aga mu pension on vaid 10 euri ööpäevas.
M
mees  /   08:48, 3. okt 2018
Olles ise ükskord helistanud 112, et teada anda maanteel toimuvast jõhkrast liiklusrikkumisest, kus auto sõitis vastasuunavööndis.
Kõigepealt hakati minu täpse asukoha kohta küsima, ütlesin neile maanteel kohanime kus asun, see neid ei rahuldanud, esitati küsimus mitu meetrit ma mingist bussipeatusest asun.
Inimene kes istub häirekeskuses, tal pole arusaama, et selle ajag kui ta minuga vestleb, on auto juba 10 km. edasi liikunud.
Kindlasti oligi põhjus selles, et esitati palju mõtetuid küsimusi ja vanataadil sai lihtsalt aku tühjaks.
Inimene kes korraldab otsingut, tal puudub loogiline mõtlemisvõime, ta ei tea et tähtsam on kohe positsioneerida, kui mõtetut juttu ajada.
T
Tyuiop  /   09:12, 3. okt 2018
vot, näed siis sa oled kõige targem :)
S
Suurepärane,  /   09:13, 3. okt 2018
mine häirekeskusse tööle ja löö korda majja!
O
On  /   10:15, 3. okt 2018
Olemas grupp inimesi Eestis, kes on spetsialiseerunud inimeste otsingule. Kahjuks ei tee politsei nendega koostööd nii nagu võiks.
P
positsioneerida  /   10:55, 3. okt 2018
vist ei saa, kui see pole sul nutitelefonis sisse lülitatud? Ma alguses lülitasin ka sisse, mul kõnekaart, kus oli üle 30 euri, mingi aja pärast tuli teade, et mul kõnekaartil vaid sendid jäänud. Hakkasin väljavõttest uurima, mul oli kogu aeg maha võetud raha, nagu oleksin pidevalt surfanud netis, ka siis, kui magasin öösel. Internetiühendust kasutasin vaid kodus, kus vastav ruuter, mille kaudu maksan netiühenduse eest, seega, positsioneerimist ei tohi sisse lülitada, muidu oled kiiresti pankrotis.
T
taat  /   18:13, 3. okt 2018
tee leping siis pole seda karta,tuleb ka odavam
E
Ehvi  /   08:40, 3. okt 2018
Mis jutt, ka tavalist mobiili saab positsioneerida
  /   09:13, 3. okt 2018
kui aku ei ole tühi
S
seeeest  /   07:28, 3. okt 2018
kodanike pealtkuulamisega probleeme pole
O
oleks leidnud  /   08:51, 3. okt 2018
aga vanur seal vait oli
S
sest...  /   07:03, 3. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
vabataht...  /   08:53, 3. okt 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
P
pole  /   06:50, 3. okt 2018
pole tähtis kui vana oled, eksida võib ka 40-selt. Ja ega neid seeni-marju ikka metsa jäeta. Meedias peaks ikka lolli järjekindlusega seksiteemade kõrval rääkima ja rääkima , kuidas kasutada kompassi, , kuidas võib päikese järgi õige suuna valida. Päästeteenistus võiks kehtestada mingi kindla vile märguande. Pisikesi vilesid on ka müügil, seegi võib abiks olla ja loomulikult riietus, mingi eredaväevilist selga. Ise olen sombusel päeval metsast väljapääsemiseks kõndinud üle 5 kilomeetri, lootuses et kuhugi ikka välja jõuan - päästis see, et päike näitas ennast korraks... Õpetuse kordamine võib lõpuks jõuda igaüheni.
?
??  /   06:44, 3. okt 2018
Kummaline, et kõiki enda varjamise nippe kasutavad pommiga ähvardajad leitakse väga kiiresti.
P
pomm  /   08:53, 3. okt 2018
Kas nad alati metsa peittu jooksevad?
A
Aahah  /   10:10, 3. okt 2018
Äkki siis, kui ära oled eksinud, ütled, et leidsid hispaanlaste raketi üles. Kohe positsioneerivad su ära ja lendavad kohale.
  /   06:31, 3. okt 2018
jällegi Eestimaal midagi väga mäda -riik mädaneb igast otsast
.
...  /   06:51, 3. okt 2018
ikka riik süüdi.
T
tehnikaajastu  /   06:21, 3. okt 2018
kas siis moodsal tehnika ajastul päästjatel pole termokaameratega droone ? termo kaamera leiab iga kell inimese metsast ülesse, kui piirkond teada. Kas ei taheta leida voi ei taheta panustada otsijate elu paremaks tegemisse see on iseasi.
T
teadaolevalt  /   08:34, 3. okt 2018
meie moodne tehnika on Koreast ostatavad kahurid
T
Terminaator  /   08:50, 3. okt 2018
Päriselt või?
J
jaa  /   06:17, 3. okt 2018
Kunagi juhatasin oma eksinud tuttava mobiili kaudu ja päikese järgi metsast välja. Oli oma 2 kilomeetrit esialgsest sissemineku kohast kaugemal.
A
ainult  /   00:21, 3. okt 2018
pommiähvardusele reageerides, ei ole metsi ega mägesi, kus te need mäed leidsite? Järgmine kord võibolla segavad ka vulkaanid! Panite pusse kogu oma mobla süsteemiga aga oma eksimist ja saamatust ei julge tunnistada
N
nu täitsa pael  /   01:17, 3. okt 2018
postimehes kirjutavad et päästeautod sõitsid Viljandi tulekahjule, kuid ei teata mis põleb ja mida kustutatakse. Hea veel et üldse midagi kustutatakse, kõigepealt tuleb hakata ju pabereid täitma, kustutamine on see viimane asi mida tehakse.
M
Mädanik   /   06:59, 3. okt 2018
Eravaldusse sõitmisel tuleb ka kirjalik luba omanikult võtta.
J
Juhan  /   00:18, 3. okt 2018
Kui inimene läheb seenele ja eksib, siis tõenäoliselt ikka metsa. Seega pole kadunud seenelistel siis asukoha positsioneerimise peale mõtet lootma jääda. Loogiline on ka see, et ega üks vanainimene ikka oska ka kõiki rakendusi kasutada. 88 aastase kohta oskas ta niigi palju teha. Ime, et metsas üldse levi olemas oli. Ise elan mobiilimastist aint 3,5 km kaugusel ja Elisa levi pea olematu.Suuremates metsades võid lähima mastini jääda palju suurem vahemaa.Seega tuleks vanainimesele lisaks nutitelefonile kaasa panna ka signaali võimendi (kui sellist mobiilset vidinat üldse olemas on). Paljukiidetud päästjatele soetatud positsioneerimisseaded jäävad meie oludes ikka notiks
V
väike õpetus  /   08:57, 3. okt 2018
Kui oma sidepakkujal pole levi, siis võta kõnekaart välja ja vali 112. See on universaalne hädaabi number, mis ühendub igasse võrku (kolmest pakkujast kellegi levipiirkonnas sa ikka oled).
S
selleks  /   10:24, 3. okt 2018
peab nõel olema ja hea nägemine, et augukest leida.
K
kunagine EMT  /   00:01, 3. okt 2018
Kunagisel EMT-l oli positsioneerimissüsteem, mis rakendas tugijaamade kauguste järgi trianguleerimist ja toimis 50- 100 m täpsusega. Mingit andmesidet ja GPS-i siis polnud ja polnud ka vaja.
H
huvitav jah,  /   06:20, 3. okt 2018
et inimene kaks päeva peale kadumist helistab metsast ja me ei leia teda üles. kelle jaoks veel võiks sõjaväelasi kasutada
L
loogik  /   08:46, 3. okt 2018
Aga kui oleks helistanud kohe pele kadumist, sõjaväega oleks kuidagi teismoodi asi olnud?
D
diil  /   13:15, 3. okt 2018
Sai jah testitud -linnas täpsus vb 100-500 m, maal andis täpsuseks parimal õige küla.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis